Hvem er din boligkjøper?
Suksess med oppussing og boligstyling
Målgruppe er viktig når det gjelder stylingen av boligen din og for salget. Du må snakke til målgruppen din. Det høres enkelt ut, men vet du hva det faktisk innebærer?
Vet du hva en målgruppe er og hvorfor det er så viktig for deg? Å definere målgruppen din er noe av det viktigste du vil gjøre for salget av boligen din.
Det er nøkkelen til alt.
Når du har definert målgruppen må du finne ut om de ønsker feks :
åpne lyse rom med mye dagslys
Fokus på materialvalg
Nøytrale farger hvor de lett kan flytte inn
I en fersk undersøkelse fra Prognosesenteret ( https://prognosesenteret.no/ )svarer ca. 10% at de har planer om å flytte iløpet av det kommende året.
Ca halvparten av de spurte ønsker å flytte innen det er gått 5 år. Det er gode nyheter.
Når det gjelder romstørrelse vil 68% prioritere å få store rom fremfor mange små rom. Her er det små forskjeller mellom aldersgrupper og familietyper.
Mye tyder på at behovet for boliger med to soverom vil øke fremover. Dette er ting som er greit å ha bakhodet når du skal snakke til din målgruppe.
De som kommer på visning skal kunne se for seg at de kan bo der, og da kan det være lurt at du skreller bort din egen personlighet fra boligen.
Fjern det meste av personlige eiendeler; både bilder, hygieneartikler, huskelapper, og det meste av klær som er synlig. Stuen er som regel et av de viktigste rommene du styler.
Det er her de fleste potensielle kjøperne tilbringer mest tid under visning, og det er her de ser for seg hvordan livet i sin nye bolig vil bli.
Sørg for at stuen er så nøytral som mulig, slik at de selv kan forestille seg hvordan de vil innrede den. Boligen skal være så innbydende for kjøperen at han/hun enten ønsker å kjøpe. Kjøper skal kunne ta med seg kofferten å flytte rett inn, istedenfor at de må bruke tid og penger på å fikse opp stedet.
Trykk gjerne lik og del innlegget med dine venner og kjente. 🙂
Hilsen
Siri 🙂
#eiendom #interiorarchitecture #interiordesign #eiendomsmegler #eiendomsutvikler